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 Annonces du dimanche 30 avril 2017 
 Intern - Software Engineer Risk Authority (6 months) - Montbonnot Saint Martin (France)
Tue, 4 Sep 2018 0:00:00

Intern - Software Engineer Risk Authority (6 months) - Montbonnot Saint Martin (France)



Moody's Analytics offers leading-edge software, advisory services and research for credit and economic analysis and financial risk management.

Careers @Moody's Analytics France: Intern - Software Engineer Risk Authority (6 months) - Montbonnot Saint Martin - Grenoble (6-months internship)

Risk Authority is a fully integrated solutions on credit, market & liquidity risk.
The goal of this internship is to build an online framework to create benchmark environment for performance purpose
This new tool will be able to generate a significant volume of data according to financial characteristics provided by the end user.
An ad-hoc UI will give the choice to select resource according to the volume wanted and report results.
This tool should be deploy on premise or on the cloud (AWS or Azure).

Qualifications 

  • Final year Student in Engineering School (Major in Computer Science and Finance)
  • Good knowledge of Java,
  • Good knowledge of Ruby,
  • Good knowledge of SQL, PLSQL Framework UI (Play or Ruby on Rails)
  • Good level of English

More information/Apply now
Career @Moody's Analytics



Référence : 9492
 Client Services & Support Specialist - Saint - Cloud - France
Sat, 3 Nov 2018 0:00:00

Client Services & Support Specialist - Saint - Cloud - France



Moody's Analytics, filiale de Moody's Corporation, est un des leaders mondiaux d'outils et de services dans la gestion des risques financiers. Regroupant les activités hors-notation de crédit de Moody's, Moody's Analytics propose à ses clients des solutions complètes qui englobent des outils de mesure du risque de crédit, des modèles d'évaluation, des analyses économiques, ainsi que des logiciels dans le management des risques financiers.

Moody's Analytics recrute pour sa division Software: un ou une Client Services & Support Specialist

Poste


Au sein de notre équipe internationale du Support Client basée à Saint-Cloud, vous aurez pour mission d'accompagner les clients de la zone EMEA tout au long du cycle de vie des logiciels bancaires :
-Accompagnement, assistance et formation des utilisateurs EMEA,
-Suivi des évolutions des logiciels, -Participation aux projets internes transverses -Coordination avec notre centre de R&D.

Vous bénéficierez de cycles de formations aux métiers et aux risques en Banque/Finance.

Profil

Ingénieur ou Master Informatique Finance, vous témoignez d'une première expérience professionnelle (1 an minimum stage inclus) dans un environnement technique.
Idéalement vous avez une bonne connaissance de SQL.
Une maitrise d'une ou plusieurs des technologies suivantes serait souhaitable: XML, Macros Excel / VBA, C #, C++, Java, XBRL.
Vous avez un intérêt prononcé pour les métiers Banque/Finance, une affinité certaine pour la technique et l'informatique, notamment les bases de données, une pratique courante de la langue anglaise, rejoignez une équipe dynamique et proactive.

Vous travaillerez dans un contexte multiculturel et pourrez évoluer au sein d'une structure internationale.
Le poste est basé à St Cloud (92).



Référence : 9490
 Career at Moody's Analytics - News Job & Intern Vacancies - Click here to apply
Sun, 2 Sep 2018 0:00:00

Career at Moody's Analytics - News Job & Intern Vacancies - Click here to apply



New @ Moody's Analytics

Moody's Analytics (NYSE: MCO) is the parent company of Moody's Investors Service, which provides credit ratings and research covering debt instruments and securities, and Moody's Analytics, which offers leading-edge software, advisory services and research for credit and economic analysis and financial risk management.

The Corporation, which reported revenue of $3.5 billion in 2015, employs approximately 10,400 people worldwide and maintains a presence in 36 countries.

Moody's Analytics Careers:  Qualifications

  • BSc/Master Degree in Computer Science, Mathematics or Finance
  • Significant experience in the Banking Industry within risk management



Annonce vue sur Maths-fi.com

Ingénieur et Bac+5 (Dea, Dess, Master) finance : Déposez votre CV.

Maths-fi.com : Le site de l'emploi et de la formation en finance de marché : ingénierie financière, finance quantitative, IT finance, maths et informatique financières.
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Référence : 9486
 Intern - Software Engineer Risk Authority (6 months) - Montbonnot Saint Martin (France)
Sun, 2 Sep 2018 0:00:00

Intern - Software Engineer Risk Authority (6 months) - Montbonnot Saint Martin (France)



New @ Moody's Analytics

Moody's Analytics (NYSE: MCO) is the parent company of Moody's Investors Service, which provides credit ratings and research covering debt instruments and securities, and Moody's Analytics, which offers leading-edge software, advisory services and research for credit and economic analysis and financial risk management.

The Corporation, which reported revenue of $3.5 billion in 2015, employs approximately 10,400 people worldwide and maintains a presence in 36 countries.

Moody's Analytics Careers:  Qualifications

  • BSc/Master Degree in Computer Science, Mathematics or Finance
  • Significant experience in the Banking Industry within risk management



A Maths-fi Internship Offer.

Engineers, PhD, MSc : Post your Resume.

Maths-fi.com : Jobs & Education in IT Finance and Math website.
All our Job and Internship offers in finance.

Référence : 9487
 Project Manager – Client Implementations (Temporary Assignment of 6 months) - Saint Cloud Cedex
Sun, 2 Sep 2018 0:00:00

Project Manager – Client Implementations (Temporary Assignment of 6 months) - Saint Cloud Cedex



New @ Moody's Analytics

Moody's Analytics (NYSE: MCO) is the parent company of Moody's Investors Service, which provides credit ratings and research covering debt instruments and securities, and Moody's Analytics, which offers leading-edge software, advisory services and research for credit and economic analysis and financial risk management.

The Corporation, which reported revenue of $3.5 billion in 2015, employs approximately 10,400 people worldwide and maintains a presence in 36 countries.

Moody's Analytics Careers:  Qualifications

  • BSc/Master Degree in Computer Science, Mathematics or Finance
  • Significant experience in the Banking Industry within risk management



A Maths-fi Job Offer.

Engineers, PhD, MSc : Post your Resume.

Maths-fi.com : Jobs & Education in IT Finance and Math website.
All our Job and Internship offers in finance.

Référence : 9488
 Consultant Fonctionnel Operations & Finance (H/F)
Sun, 12 Jun 2016 0:00:00

Consultant Fonctionnel Operations & Finance (H/F)



Murex est un leader mondial reconnu dans le développement de progiciels financiers. Chaque jour, à travers le monde, de prestigieuses institutions financières, hedge funds, asset managers et trésoreries de grands groupes, s'appuient sur les collaborateurs et la plateforme Murex pour soutenir leurs activités de marchés. Notre devise “pioneering again” résume notre histoire: depuis sa création, Murex s'adapte en continu aux évolutions des marchés de capitaux en offrant des solutions innovantes et adaptées aux besoins de ses Clients.

Murex compte aujourd'hui plus de 2000 experts répartis dans 17 bureaux : Beyrouth, Dubai, Dublin, Hong Kong, Londres, Luxembourg, Moscou, New York, Paris, Pékin, Santiago, Sao Paulo, Séoul, Singapour, Sydney, Tokyo, et Toronto.

Les évolutions des pratiques sur les marchés financiers sont fortement impactées par la complexité grandissante des produits en termes d'exécution dans un contexte global de hausse des volumes et de fortes contraintes réglementaires. Ceci a comme effet de déplacer les enjeux vers la maîtrise des processus post-marché en termes de coûts de traitement et de maîtrise des risques opérationnels, nécessitant une adaptation des process des banques et une importante évolution des systèmes d'information.

La solution « Operations & Finance »  de Murex couvre plusieurs domaines:

Global Repository : centralisation des opérations de marchés et des positions de la banque (espèces, matières premières et titres) dans un référentiel unique servant d'épine dorsale au système d'information de ses Clients

Full Trade Lifecycle : gestion complète des opérations de marché pour supporter une chaîne de traitement fiable et efficace (contrôles à la capture, gestion des évènements, processus de confirmation et réconciliation, règlement/livraison...)

Accounting : gestion de la comptabilité sur opérations et sur positions permettant d'être en ligne avec les standards internationaux
 
L'équipe de consultants CES (Customer Evolution & Support) est en charge de fournir de l'expertise produit aux clients tout en les accompagnant dans leur stratégie d'évolution et de développement.

Pour un portefeuille de clients dédiés, sur l'expertise Operations et Finance, vous serez responsable de:

-Participer à des projets d'implémentation du module (analyse des besoins, configuration et validation en interne, animation de présentations et formations, ...)
-Supporter les modules en production (accompagnement du client dans l'utilisation et le paramétrage du logiciel, spécification des demandes d'évolutions et collaboration avec les équipes produit pour les développer, gestion des incidents, ...)
-Gérer la relation avec des clients (Participation à la stratégie de gouvernance des comptes clients, Reporting d'activité et présentations des évolutions de la plateforme aux clients)
-Valider et documenter de nouvelles fonctionnalités

Votre profil

-Diplômé d'une École d'Ingénieurs, de Commerce ou d'un Master universitaire, vous êtes débutant ou justifiez d'une première expérience.
-Votre anglais est courant

Qualités requises

-Rigueur, esprit d'analyse et de synthèse
-Excellente communication écrite et orale
-Sens de la relation client
-Sens de l'initiative et Travail en équipe

Autres

Opportunités d'évolution en expertise, relation client, gestion de projet ou encadrement...
Plan de formation tout au long de la carrière

Postuler ici


Référence : 9464
 Consultation Front Office (H/F)
Sun, 12 Jun 2016 0:00:00

Consultation Front Office (H/F)



Murex est un leader mondial reconnu dans le développement de progiciels financiers. Chaque jour, à travers le monde, de prestigieuses institutions financières, hedge funds, asset managers et trésoreries de grands groupes, s'appuient sur les collaborateurs et la plateforme Murex pour soutenir leurs activités de marchés. Notre devise “pioneering again” résume notre histoire: depuis sa création, Murex s'adapte en continu aux évolutions des marchés de capitaux en offrant des solutions innovantes et adaptées aux besoins de ses Clients.

Murex compte aujourd'hui plus de 2000 experts répartis dans 17 bureaux : Beyrouth, Dubai, Dublin, Hong Kong, Londres, Luxembourg, Moscou, New York, Paris, Pékin, Santiago, Sao Paulo, Séoul, Singapour, Sydney, Tokyo, et Toronto.

Le Front-office est prépondérant pour les activités de Capital Markets et de Trésorerie et sur chacune des lignes de trading, des évolutions profondes dans les pratiques de marché sont apparues ces dernières années. Les activités de support sur le logiciel nécessitent donc des interactions fréquentes, rapprochées et riches en contenu avec les clients.

La couverture applicative de Murex dans le domaine du Front-office est reconnue comme une des meilleures disponibles, que ce soit :

-En matière de couverture produits sur les dérivés (dérivés de taux, de change, de crédit, sur action, sur matières premières), sur les titres (fixed income, equities) et sur les instruments de trésorerie,
-En matière de fonctionnalités (pricing, structuration, gestion des market data, suivi des positions, monitoring des risques etc.),
-En termes de nature d'activité (market making, brokerage, prop trading, corporate treasury, asset management etc.).

L'équipe de consultants CES (Customer Evolution & Support) est en charge de fournir de l'expertise produit aux clients tout en les accompagnant dans leur stratégie d'évolution et de développement.

Pour un portefeuille de clients dédiés, sur l'expertise Front Office, vous aurez la responsabilité de:

-Participer à des projets d'implémentation du module (analyse des besoins, configuration et validation en interne, animation de présentations et formations, ...)
-Supporter les modules en production (accompagnement du client dans l'utilisation et le paramétrage du logiciel, spécification des demandes d'évolutions et collaboration avec les équipes produit pour les développer, gestion des incidents, ...)
-Gérer la relation avec des clients (Participation à la stratégie de gouvernance des comptes clients, Reporting d'activité et présentations des évolutions de la plateforme aux clients)
-Valider et documenter de nouvelles fonctionnalités

Votre profil

Qualités requises

-Diplômé d'une École d'Ingénieurs, de Commerce ou d'un Master universitaire, débutant ou justifiant d'une première expérience, vous manifestez un grand intérêt pour les marchés de capitaux et les activités liées au contrôle des risques.
-Vous avez du bon sens mathématiques et êtes sensibles aux problématiques liées aux systèmes d'informations.
-Votre anglais est courant.
-Rigueur, esprit d'analyse et de synthèse
-Excellente communication écrite et orale
-Sens de la relation client
-Sens de l'initiative et Travail en équipe
 
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Référence : 9465
 Agile Program Manager (H/F)
Sun, 12 Jun 2016 0:00:00

Agile Program Manager (H/F)



Murex is a recognized global leader in software development for trading, risk management and processing. Every day banks, asset managers, corporations and utilities, across the world, rely on Murex people and Murex solutions to support their capital markets activities.
Our motto “pioneering again” sums it all up: since its creation, Murex has reinvented itself time and again to adapt to capital markets revolutions – each time offering innovative software solutions to the industry.
Over 2000 specialists are located across our 17 offices: Beirut, Dubai, Dublin, Hong Kong, London, Luxembourg, Moscow, New York, Paris, Beijing, Sao Paulo, Santiago, Seoul, Singapore, Sydney, Tokyo, and Toronto.

We currently have an exciting opportunity for a dynamic and collaborative candidate to join our Program Management Team (PMT) in Paris, and take an active role in managing large and complex development programs in a truly Agile environment. This role heavily leverages the Scaled Agile Framework (SAFe) to drive Agile delivery at scale, balancing program management, agile coaching and transformational leadership with the objective to support Agile teams build and deliver solutions more efficiently.

As Program Scrum Master, you are responsible for delivering Strategic Innovations, covering the full software life-cycle from the ideation down to the delivery to final clients, ensuring the overall goals and objectives of the business are met.
You are passionate about delivering the best leadership, insights and technology by finding creative ways for aligning Agile teams (50+ persons) to maximize their performance and optimize the value which get delivered. You lead the continuous improvement within the program and focus on understanding the core challenges that impede flow of work in order to define, implement, maintain and improve processes, tools and metrics.

Primary responsibilities

-Act as an execution lead, establish program level cadence and continuously improve an efficient delivery ecosystem while maintaining the required governance and processes
-Work cross functionally to align strategy and execution, partnering with Product Management on the definition and refinement of the program backlog and with the System & Solution Architects on a common technological and architectural vision
-Anticipate and manage Risk and Quality, and serve as an escalation for impediment removal for the Agile Teams
-Align and coordinate dependencies across Agile Teams and third parties
-Maintain metrics and communicate at multiple levels to provide visibility to stakeholders on plans, progress and quality
-Provide leadership, direction, and coaching to peers, team members, and Scrum Masters
-Foster a team collaborative environment with matrix resources who may or may not be within a direct reporting structure
-Be a change agent and actively contribute to the company's Agile and Lean Community of Practices, to broadcast Agile mindset and guide the transition to and implementation of Agile at scale practices.

Your profile

Graduated in IT with a minimum of 5 years' experience in managing complex projects, you have a strong Program and Project Management background. Relevant experience within the Financial Industry is considered as a differentiator
Experienced with « waterfall » and « agile at scale » project approaches with distributed teams, you effectively influenced change with exposition to all levels within the organization – certifications to Project Management/ Agile/ Lean is a plus
Good communicator and active listener, you are able to interact with both functional and technical experts
Well organized with a real capacity for synthesis, you systematically adopt a problem solving attitude
Dynamic and enthusiastic, you remain open minded to all points of view
Fluent in English, you can work within multicultural environment
A relevant experience within the financial industry is considered as a differentiator

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Référence : 9466
 Directeur de Projet International (H/F)
Sun, 12 Jun 2016 0:00:00

Directeur de Projet International (H/F)



Murex est un leader mondial reconnu dans le développement de progiciels financiers. Chaque jour, à travers le monde, de prestigieuses institutions financières, hedge funds, asset managers et trésoreries de grands groupes, s'appuient sur les collaborateurs et la plateforme Murex pour soutenir leurs activités de marchés. Notre devise “pioneering again” résume notre histoire: depuis sa création, Murex s'adapte en continu aux évolutions des marchés de capitaux en offrant des solutions innovantes et adaptées aux besoins de ses Clients.

Murex compte aujourd'hui plus de 2000 experts répartis dans 17 bureaux : Beyrouth, Dubai, Dublin, Hong Kong, Londres, Luxembourg, Moscou, New York, Paris, Pékin, Santiago, Sao Paulo, Séoul, Singapour, Sydney, Tokyo, et Toronto.

Au sein de notre pôle CDS (Customer Delivery Services) Europe, votre rôle consistera à travailler en étroite collaboration avec les clients, les intégrateurs et les équipes internes de Murex en vue de délivrer les projets d'intégration de notre plateforme dans le respect des contraintes de délai et de coût établies. Selon votre profil, vous serez en charge de projets d'implémentation des modules Front, Risk ou back office de notre plateforme.

Dans ce contexte, vos principales missions sont de :

-Mettre en place les structures du projet et ses règles de fonctionnement (méthodes, outils, indicateurs), s'assurer de la mise en oeuvre et du respect de la méthodologie Murex
-Définir avec les équipes projets les objectifs et les délais de réalisation des livrables (applications, modules, développements spécifiques...)
-Effectuer les choix d'affectation des ressources
-Piloter et mesurer l'état d'avancement (création de tableaux de bord, choix des indicateurs...)
-Superviser et coordonner le travail de l'ensemble des acteurs internes et/ou externes
-Valider les livrables
-Gestion de la relation client
-Organiser et animer les comités de pilotage auprès des décideurs
-Transférer de manière régulière au donneur d'ordre les tableaux de bord du projet
-Veiller à maintenir une relation de confiance entre les parties prenantes du projet : client, intégrateur, équipes Murex

Mobilité

Poste basé à Paris avec des déplacements fréquents à l'international (30 à 40% du temps) chez les clients (institutions financières) et sur les principaux sites Murex.

Votre profil

De formation Ingénieur, vous justifiez d'au moins 4 ans d'expérience en management de grands projets d'intégration de systèmes d'informations en finance de marchés (18 mois en moyenne), idéalement acquise chez un prestataire (cabinets de conseil, SSII) ou un éditeur de logiciel.
Vous possédez une excellente connaissance des technologies informatiques et des services financiers.
Organisé, structuré et méthodique, vous avez un bon esprit de synthèse et d'analyse.
Vous êtes diplomate et fédérateur, doté d'un excellent relationnel, de leadership et de bonnes capacités à travailler en équipe. Vous êtes rompu aux problématiques de management transversal de ressources multi-sites.
Ayant le goût du challenge, vous êtes de nature dynamique, enthousiaste et curieuse, vous faites preuve d'une bonne ouverture d'esprit et êtes habitué à évoluer dans un environnement multiculturel et international.
Anglais courant, autre langue appréciée.

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Référence : 9467
 Project Coordinator – Financial Software (H/F)
Sun, 12 Jun 2016 0:00:00

Project Coordinator – Financial Software (H/F)



Murex is a recognized global leader in software development for trading, risk management and processing. Every day banks, asset managers, corporations and utilities, across the world, rely on Murex people and Murex solutions to support their capital markets activities.

Our motto “pioneering again” sums it all up: since its creation, Murex has reinvented itself time and again to adapt to capital markets revolutions – each time offering innovative software solutions to the industry.
Over 2000 specialists are located across our 17 offices: Beirut, Dubai, Dublin, Hong Kong, London, Luxembourg, Moscow, New York, Paris, Beijing, Sao Paulo, Santiago, Seoul, Singapore, Sydney, Tokyo, and Toronto.

Join our Customer Delivery Services (CDS) team which is responsible for implementation of our platform in the client's environment.

As a CDS Project Coordinator, you jointly work with the CDS Project manager(s) to deliver the Murex solution within a defined scope, in a timely manner, within a budget and with sustainable quality, as per client's expectations.

Project Coordinator's activities include:

-Define, implement and execute the delivery processes, methodologies (Agile- Scrum) and best practices on project 
-Ensure and facilitate cross stream communication and team coordination including various internal actors: Client Services department , Product department and Project administration
-Lead one or several delivery activites on the projects in liaise with the Project Manager: Backlog monitoring, Sprint planning/deliveries, Drop deliveries, binary deliveries
-Analyze and consolidate project status reports and KPI's on Planning,  budget, risks, issues, deliverables
-Contribute to project quality control and to client satisfaction defining, maintaining, and deploying Delivery Methodologies and Processes

Your profile


3-5 years of experience on IT Project management and/or consulting activities on a delivery project,
Good understanding of project environment and delivery
Knowledge of planning and implementing technologies which use Agile development processes, such as SCRUM
PMI knowledge
Organized, rigorous,  deadline focused, and analytical skills
Excellent communication skills
A highly developed and keen sense of teamwork
Ability to take initiatives and seeing them through to their conclusion.
Fluent in English

Depending of the project mode, some travels may be required for the purpose of meeting with clients.

Apply here


Référence : 9468
 Stage Murex : Validation & Suivi de l'Offre de Gestion de Transaction de TRS Sur Panier de Titres - 8685
Sun, 12 Jun 2016 0:00:00

Stage Murex : Validation & Suivi de l'Offre de Gestion de Transaction de TRS Sur Panier de Titres - 8685



L'équipe Securities Finance a en charge le suivi de l'activité client consistant en la gestion des inventaires titres via les prêts-emprunts ou repo, le financement de ces positions et la génération de revenus additionnels. L'activité Security Finance regroupe également les produits synthétiques tels que Total return swaps et CFDs.

Mission

Au sein de l'équipe de consultants Front Office Securities Finance, vous prenez en charge l'analyse et  la validation du module de total return swap sur panier de titres (Bond et Equity), dans le but de pouvoir proposer la solution à nos clients.

Ce module vise à représenter les transactions de total return swap sur plusieurs titres, gérer les changements et évènements spécifiques à son cycle de vie tels que : 

-La valorisation du panier à chaque date de reset suite à la variation de tout type de paramètres de marché selon le type de titres
-Le calcul du risque sous-jacent de chaque titre composant du panier
-Le remplacement et l'opération sur titre dans les autres modules transverses impactant le panier
-Cette fonctionnalité a déjà été validée sur une catégorie similaire de produits, les total return swap (TRS) et CFD, reste à valider les produits de total return swap sur panier.

Ce projet comportera 4 phases :
1. La première consistera à prendre connaissance des modules déjà existants, ainsi que jouer le rôle de centralisateur du backlog de développement liés à ces deux modules
2. La deuxième consistera à établir des plans de test, tester les modules et l'adéquation par rapport aux spécifications, le stagiaire gérant en direct la relation avec l'équipe de développeurs en charge de la livraison
3. La troisième consistera à documenter les gaps et développements entamés
4. La quatrième consistera à définir un jeu de tests permettant de s'assurer de la pérennité des développements (tests de non-régression qui seront automatisés).
Afin de mener à bien les missions qui vous seront confiées, vous serez formé sur les produits Securities Finance et le progiciel MX.3 afin d'en maîtriser le fonctionnement.

Votre profil

Diplômé(e)  d'une Ecole d'Ingénieurs, de Commerce ou d'un Master universitaire, débutant ou justifiant d'une première expérience, vous avez un grand intérêt pour l'environnement IT et les marchés financiers.
Votre maîtrise parfaite de l'anglais et votre ouverture internationale sont nécessaires à votre réussite au sein de notre société.
Dynamique, rigoureux, enthousiaste, doté de qualités relationnelles, vous êtes capable de travailler en équipe et de vous adapter à des environnements variés.

Postuler ici


Référence : 9469
 Stage Murex : Equity Derivatives - 9021
Sun, 12 Jun 2016 0:00:00

Stage Murex : Equity Derivatives - 9021



La suite de modules Front-Office de Murex englobe notamment le pricing, la structuration, le calcul de risque, la gestion de portefeuille temps-réel, l'explication de P&L, l'automatisation des process Front to Back (liste non exhaustive).

Au sein de Murex, les équipes CES (Customer Evolution & Support) ont en charge un portefeuille de clients pour lesquels elles fournissent une série de services tels que le support, les formations client, la mise en place de nouveaux modules, etc.

Le stage vise à immerger le candidat au sein d'une équipe CES dans un pôle fonctionnel (Front Office EQD) et de le faire activement participer aux différentes tâches du métier de consultant fonctionnel.

Après une phase de formation sur le logiciel et les activités FO, le stagiaire sera amené à contribuer au support de plusieurs clients sur des problématiques très variées :

-Support quotidien des sujets FO (Analyse et compréhension des problèmes et des questions fonctionnelles. Proposition de recommandations et de solutions appropriées)
-Suivi des corrections et développements de nouvelles fonctionnalités en coordination avec les équipes produits et les équipes de développement. Suivi des cycles de développement et de validation
-Contribution aux projets clients (implémentations ou montées de version)
-Tests de validation des nouveaux développements pour s'assurer qu'ils sont conformes aux attentes du client

Le stagiaire rejoindra une équipe de consultants FO EQD et sera accueilli et encadré dès son arrivée par un consultant senior. Il interagira de façon étroite avec les consultants CES Green ainsi qu'avec les équipes de la Software Factory. Le stagiaire pourra également participer à l'analyse et la résolution d'incidents liés aux modules FO sous l'encadrement d'un consultant senior.

Votre profil

Formation 

-3ème année école d'ingénieur

Compétences Opérationnelles/Techniques/Fonctionnelles Requises

SQL, Unix, XML, Anglais et Français courant.

Compétences comportementales attendues

-Rigueur, précision, esprit d'analyse et de synthèse
-Capacité d'écoute et d'adaptation
-Excellente communication écrite et orale ; en particulier en anglais
-Communication claire à l'écrit comme à l'oral
-Reporting de qualité au management,
-Sens de la relation client

-Autonomie, capacité à travailler de façon indépendante,
-Esprit d'équipe

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Référence : 9470
 Stage Murex : Comparaison Entre Deux Modèles d'Evaluation de Produits Exotiques - 5963
Sun, 12 Jun 2016 0:00:00

Stage Murex : Comparaison Entre Deux Modèles d'Evaluation de Produits Exotiques - 5963



Mx.3 est un système intégré Front to Back spécialisé dans la gestion de tous les instruments traités dans une salle de marché. Il est en particulier utilisé par les plus grandes institutions financières pour la gestion des instruments de titres, de cash, de dérivés de change, de taux, d'action, de matières premières et de structures complexes.

Mission

Au sein de l'équipe de Consultants responsable du module de dérivés de change, vous définissez puis menez une étude comparative entre deux modèles d'évaluation de produits exotique de première génération (un modèle de réplication d'une part et un modèle à diffusion d'autre part).

La comparaison portera à la fois sur des critères fonctionnels tels que les profils de prix et de grecques, que sur des critères non-fonctionnels tels que le temps unitaire et la parallélisation des calculs.
Vous réalisez cette mission en contact permanent avec les développeurs et les consultants, ainsi qu'avec les équipes des différents bureaux étrangers.
Au préalable, vous serez formé sur le progiciel Mx.3 afin d'en maîtriser le fonctionnement, ainsi que sur les instruments financiers et les marchés de change.

Votre profil


Dernière année d'école d'ingénieurs
Rigueur, précision, esprit d'analyse et de synthèse
Excellente communication écrite et orale ; en particulier en anglais (clients dans toute l'Europe et équipe internationale dont la langue de travail est l'anglais)
Capacité d'écoute et adaptation. Sens de la relation client
Autonomie, capacité à travailler de façon indépendante

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Référence : 9471
 Stage Murex : Réplication des Différentes Méthodes de Calibration de Courbes de Taux
Sun, 12 Jun 2016 0:00:00

Stage Murex : Réplication des Différentes Méthodes de Calibration de Courbes de Taux



Mx.3 est un système intégré Front to Back spécialisé dans la gestion de tous les instruments traités dans une salle de marché. Il est en particulier utilisé par les plus grandes institutions financières pour la gestion des instruments de titres, de cash, de dérivés de change, de taux, d'action, de matières premières et de structures complexes.

Le stagiaire sera amené à comprendre les différentes méthodes de calibrations de taux ainsi que le lien avec la distribution du risque IR des Swaps.

Le stage est divisé en 3 parties :

1. Étude du contexte financier qui contribue à avoir différentes méthodes de calibration (taux négatifs, framework multi-courbes, distribution du risque IR)
2. Rédaction des principes mathématiques et financiers de plusieurs méthodes de calibration
3. Réplication de ces méthodes dans Excel en utilisant du code VBA

Votre profil

Dernière année d'école d'ingénieurs
Rigueur, précision, esprit d'analyse et de synthèse
Excellente communication écrite et orale ; en particulier en anglais (clients dans toute l'Europe et équipe internationale dont la langue de travail est l'anglais)
Capacité d'écoute et adaptation. Sens de la relation client
Autonomie, capacité à travailler de façon indépendante

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Référence : 9472
 Internship Offer Murex: Validation of Hybrid Exotic Products For Client Projects
Sun, 12 Jun 2016 0:00:00

Internship Offer Murex: Validation of Hybrid Exotic Products For Client Projects



MX.3 is an integrated Front to Back system specialized in the management of all instruments traded in derivatives market. It is especially used by leading financial institutions for the management of securities instruments, cash, derivatives exchange, rate, share, commodity and complex structures.

Over the last years, requirements of structured treasury business have evolved towards more accuracy in pricing and risk management due to increasing regulatory requirements.
Structured treasury businesses aim to raise capital by issuing structured bonds sold to investors looking for enhanced returns. These institutions, either local government agencies, or internal desks in banks are not willing to manage the exotic risk and transfer it to banks through an exotic swap transaction.

Very often, these structures embed early redemption features (Barriers, Call, Target) on top of a strip of options on FX, Equity or COM underlyings. They are named PRDCs, Autocallable Equity, or structured MTN products. They require hybrid models and this will be the focus of the research project.
 
The Libor market model / CEV for hybrid trades has been developed and requires validation. The use of the model in MX.3, the financial products that use the model in MX.3 needs to be bedded down with the aim of packaging a fully tested and re-testable solution to be used “out of the box” for our clients.

We also have developed testing tools to facilitate model validation, which the intern will help develop through his use.
You will be embedded in the Model Validation Team, part of the Front Office Product Evolution Services (PES-FO), a team of 5 financial engineers coming from 4 different countries, under the supervision of the structured treasury expert. Starting with pricing usual hybrid products, you will learn the integration points, model calibration and pricing/risk outputs. These will be key tools to performing the validation.
 
Your profile

You're completing your 3rd year of engineering school
You have a strong interest in finance and derivatives pricing
You are rigorous, curious, willing to learn and have technical skills (scripting, basic unix commands)
You have excellent communication skills to efficiently work in a multicultural environment
You have good writing skills to write your Validation report according the standard imposed by the Murex Model Validation Policy
Working language is English/French.

Apply here


Référence : 9473
 Internship Offer Murex: Model and Exotic Payoffs Validation Packages
Sun, 12 Jun 2016 0:00:00

Internship Offer Murex: Model and Exotic Payoffs Validation Packages



Ever since its creation in 1986, Murex has played a leading role in proposing effective technology as a catalyst for growth and innovation in capital markets. Be part of the Murex R&D department and contribute to our platform's evolution in a dynamic environment exhibiting the software industry's latest trends.

The regulator requirements around model validation have dramatically increased in a few years. Financial institutions are bound to fully own the model validation of their internal suite of models to be able to report it to regulator.
Model validation encompasses many tests which need to be repeated regularly and are very often done manually for each and every model, resulting in very high TCO.  Murex developed a model validation tool which aims at automating 80% of Murex model validation policy for any model for any asset class (FXD, EQD, COM, IRD, Hybrids).

 
We are looking forward to increase coverage on IRD models by packaging model validation tests for a Libor Market Model 1 and 2 factors.
In addition, we aim at delivering exotic payoffs validation tools to facilitate product testing internally and for clients.
 
We are looking for a 6 months intern to work hand in hand with the product team:
 
Building and executing a model validation package for LMM
Designing and implementing a prototype of validation package for a few best seller exotics (FX TARF, Equity Autocallable, IR exotic product written in user payoff language)

You will be embedded in the Model Validation Team, part of the Front Office Product Evolution Services, a team of 5 financial engineers coming from 4 different countries, under the supervision of the model validation expert.

Your profile

3rd year of engineering school

Strong interest in finance and derivatives pricing
Good math level to understand stochastic models
Excellent communication skills to efficiently work in a multicultural environment
Good writing skills to write your Validation report according the standard imposed by the Murex Model Validation Policy
Working language is English/French

Apply here


Référence : 9474

Mis à jour le dimanche 30 avril 2017

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